Administració i Finances

El desenvolupament i l´evolució dels negocis han de ser garantits mitjançant un harmònic equilibri dels Recursos Econòmic-Financers i la seva gestió de forma adequada i permanent.
El Director Financer o CFO, té un rol important en el plantejament de l´estratègia, l´anàlisi de riscos i el desenvolupament del negoci. La professionalització de la gestió consisteix en la presa de decisions basada en els resultats que s´obtenen, en la seva fiabilitat i en el grau de precisió o d´ajust a les previsions realitzades, plantejant i controlant els resultats.
És crítica la disponibilitat d’informació financera de detall i que es pugui obtenir d´una manera àgil i fiable. L´implantació de models de processos homogenis i eines de reporting és clau per garantir el control econòmic efectiu de les operacions.
Circuits administratius
  • Disseny i procedimentació
  • Implantació i acompanyament
  • Optimització
  • Digitalització
Plans de viabilitat
  • Anàlisi del compte de resultats actual
  • Accions d’increment de vendes
  • Accions de reducció de costos variables
  • Accions de reducció de despeses fixes
  • Plans d’acció per a millora del finançament
  •  
Elaboració de pressupostos i posada en marxa de sistemes de control pressupostari
  • Determinació del model de pressupost
  • Creació i implementació d’una sistemàtica de pressupost participatiu
  • Alineació del pressupost amb l’estratègia general de l’empresa
  • Sistemàtica de discussió i aprovació definitiva
  • Desglossament dels objectius del pressupost general en objectius de cada departament o funció
  • Sistemàtica de reunions periòdiques per al control pressupostari: Comitè de Direcció o formats equivalents
  •  
Sistemes de Previsió i Gestió de Tresoreria
  • Previsió i control de cobraments de clients
  • Previsió i control de pagaments a proveïdors i altres creditors
  • Determinació, gestió i optimització dels fluxos de caixa
Estudi d'Inversions i Fonts de Finançament
  • Elaboració de plans anuals d’inversions en funció del pla estratègic general de la companyia
  • Priorització i calendarització de les inversions
  • Representació de cada inversió com un projecte, utilitzant tècniques de “project management” i calculant la seva rendibilitat i la seva taxa de retorn
  • Anàlisi de cada inversió: necessitats de diners i altres recursos en cada moment. Disponibilitat de caixa i càlcul de necessitats de finançament extern.
  • Anàlisi i avaluació de les diferents alternatives de finançament extern.
  • Negociació de condicions amb entitats de finançament extern (entitats financeres, grups de capital risc, inversors externs, …)
Reestructuracions de Deute
  • Determinació del nivell d’endeutament i el seu venciment (imports, terminis, deutors, …)
  • Elaboració del pla de viabilitat corresponent
  • Convocatòria i negociació amb el “pool” bancari. Presentació i defensa del pla de viabilitat
  • Obtenció de l’acord “standstill”
  • Supervisió permanent de les condicions de l’acord
  • Suport a l’empresa en qualsevol negociació amb el pool bancari de modificació posterior de les condicions especificades en l’acord “standstill”
Gestió del Risc Comercial
  • Definició i aclariment a l’equip de venedors de conceptes bàsics:
    • Diferència entre crèdit i risc en operacions de compra / venda.
    • impagament, morositat.
    • Fins on ha d’arribar l’acció del venedor en la gestió del risc?
  • Relacions existents entre els diferents conceptes:
    • Venda i cobrament.
    • En venda, crèdit, risc i morositat.
    • Impagament i morositat.
  • Anàlisi de la situació de partida de l’empresa pel que fa a:
    • Volum de crèdit concedit, nivell de morositat, cobertures, …
    • Sistema existent de concessió de crèdit i control de riscos.
    • Sistema existent de gestió de cobraments.
  • Fixació de nous objectius. Pla d’acció per controlar i reduir la morositat. Implicació de l’equip de venedors en la gestió del risc i la reducció de la morositat.
  • Risk Management: optimització de circuits:
    • Diagrama de Flux del procés de concessió de crèdit i control de riscos.
    • Diagrama de Flux del procés de gestió de cobraments.
Anàlisis Financers mitjançant ràtios
  • Identificació i enquadrament general de l’empresa: grandària, sector, clients, mercats, competència, …
  • Revisió de l’Estat de pèrdues i guanys – Balanç general.
  • Anàlisi horitzontal de l’estat de pèrdues i guanys.
  • Anàlisi horitzontal del balanç general.
  • Anàlisi vertical de l’estat de pèrdues i guanys.
  • Anàlisi vertical del balanç general.
  • Ràtios financers:
    • Índexs de liquiditat
    • Índex d’endeutament
    • Índex de rotació d’actius
    • Índex de gestió de cobraments i pagaments
    • Índex de rendibilitat financera i econòmica
  • Conclusions finals i Recomanacions.
Implantació de Sistemes de Costos
  • Identificació de costos i agrupació per centres de cost.
  • Classificació en costos directes i indirectes.
  • Sistemàtica per a la determinació dels costos directes de fabricació dels productes.
  • Sistemàtica per a la determinació i repartiment dels costos indirectes i estructurals.
  • Selecció del model de costos més adequat a cada cas:
    • Sistema de Cost Complet o Full Costing
    • Sistema de Cost Variable o Direct Costing
    • Sistemes mixtos, intermedis o d´Imputació Racional
  • Assignació de costos per departaments.
  • Avaluació de l’estat de pèrdues i guanys. Determinació de l’impacte dels diferents tipus de cost: quins costos originen pèrdues?, quins costos es troben ben justificats?, etc.
  • Translació dels costos al pressupost general de l’empresa. Sistemàtica de control de costos.
  • Elaboració del model matemàtic de càlcul de costos.
  • Suport informàtic del sistema de costos segons model
  • Implementació del sistema de costos en l’ERP existent
  • Selecció i implantació d’eines específiques
Valoració d'empreses per a la venda
  • Anàlisi d’estats comptables.
  • Elecció del mètode de valoració segons situació de l’empresa, motiu de la valoració, etc. Determinació del valor de la companyia.
  • Determinació del perfil del comprador.
  • Elaboració del dossier de venda.
  • Prospeccions del mercat per a la recerca de compradors.
  • Acompanyament i assessorament al llarg de tota l’operació de compra / venda. Suport en les negociacions.
Negociacions i valoracions en la compra
  • Anàlisi d’estats comptables.
  • Anàlisi i valoració de l’estratègia general de l’empresa.
  • Determinació del perfil d’empresa per a ser comprada.
  • Prospeccions del mercat per a la recerca d’empreses tipus segons el perfil anteriorment definit.
  • Realització de les Due Dilligence i determinació del valor de les companyies susceptibles de ser comprades.
  • Acompanyament i assessorament al llarg de tota l’operació de compra / venda. Suport en les negociacions.