Administració i Finances
El desenvolupament i l´evolució dels negocis han de ser garantits mitjançant un harmònic equilibri dels Recursos Econòmic-Financers i la seva gestió de forma adequada i permanent.
El Director Financer o CFO, té un rol important en el plantejament de l´estratègia, l´anàlisi de riscos i el desenvolupament del negoci.
La professionalització de la gestió consisteix en la presa de decisions basada en els resultats que s´obtenen, en la seva fiabilitat i en el grau de precisió o d´ajust a les previsions realitzades, plantejant i controlant els resultats.
És crítica la disponibilitat d’informació financera de detall i que es pugui obtenir d´una manera àgil i fiable. L´implantació de models de processos homogenis i eines de reporting és clau per garantir el control econòmic efectiu de les operacions.


Circuits administratius
- Disseny i procedimentació
- Implantació i acompanyament
- Optimització
- Digitalització
Plans de viabilitat
- Anàlisi del compte de resultats actual
- Accions d’increment de vendes
- Accions de reducció de costos variables
- Accions de reducció de despeses fixes
- Plans d’acció per a millora del finançament
Elaboració de pressupostos i posada en marxa de sistemes de control pressupostari
- Determinació del model de pressupost
- Creació i implementació d’una sistemàtica de pressupost participatiu
- Alineació del pressupost amb l’estratègia general de l’empresa
- Sistemàtica de discussió i aprovació definitiva
- Desglossament dels objectius del pressupost general en objectius de cada departament o funció
- Sistemàtica de reunions periòdiques per al control pressupostari: Comitè de Direcció o formats equivalents
Sistemes de Previsió i Gestió de Tresoreria
- Previsió i control de cobraments de clients
- Previsió i control de pagaments a proveïdors i altres creditors
- Determinació, gestió i optimització dels fluxos de caixa
Estudi d'Inversions i Fonts de Finançament
- Elaboració de plans anuals d’inversions en funció del pla estratègic general de la companyia
- Priorització i calendarització de les inversions
- Representació de cada inversió com un projecte, utilitzant tècniques de “project management” i calculant la seva rendibilitat i la seva taxa de retorn
- Anàlisi de cada inversió: necessitats de diners i altres recursos en cada moment. Disponibilitat de caixa i càlcul de necessitats de finançament extern.
- Anàlisi i avaluació de les diferents alternatives de finançament extern.
- Negociació de condicions amb entitats de finançament extern (entitats financeres, grups de capital risc, inversors externs, …)
Reestructuracions de Deute
- Determinació del nivell d’endeutament i el seu venciment (imports, terminis, deutors, …)
- Elaboració del pla de viabilitat corresponent
- Convocatòria i negociació amb el “pool” bancari. Presentació i defensa del pla de viabilitat
- Obtenció de l’acord “standstill”
- Supervisió permanent de les condicions de l’acord
- Suport a l’empresa en qualsevol negociació amb el pool bancari de modificació posterior de les condicions especificades en l’acord “standstill”
Gestió del Risc Comercial
- Definició i aclariment a l’equip de venedors de conceptes bàsics:
- Diferència entre crèdit i risc en operacions de compra / venda.
- impagament, morositat.
- Fins on ha d’arribar l’acció del venedor en la gestió del risc?
- Relacions existents entre els diferents conceptes:
- Venda i cobrament.
- En venda, crèdit, risc i morositat.
- Impagament i morositat.
- Anàlisi de la situació de partida de l’empresa pel que fa a:
- Volum de crèdit concedit, nivell de morositat, cobertures, …
- Sistema existent de concessió de crèdit i control de riscos.
- Sistema existent de gestió de cobraments.
- Fixació de nous objectius. Pla d’acció per controlar i reduir la morositat. Implicació de l’equip de venedors en la gestió del risc i la reducció de la morositat.
- Risk Management: optimització de circuits:
- Diagrama de Flux del procés de concessió de crèdit i control de riscos.
- Diagrama de Flux del procés de gestió de cobraments.
Anàlisis Financers mitjançant ràtios
- Identificació i enquadrament general de l’empresa: grandària, sector, clients, mercats, competència, …
- Revisió de l’Estat de pèrdues i guanys – Balanç general.
- Anàlisi horitzontal de l’estat de pèrdues i guanys.
- Anàlisi horitzontal del balanç general.
- Anàlisi vertical de l’estat de pèrdues i guanys.
- Anàlisi vertical del balanç general.
- Ràtios financers:
- Índexs de liquiditat
- Índex d’endeutament
- Índex de rotació d’actius
- Índex de gestió de cobraments i pagaments
- Índex de rendibilitat financera i econòmica
- Conclusions finals i Recomanacions.
Implantació de Sistemes de Costos
- Identificació de costos i agrupació per centres de cost.
- Classificació en costos directes i indirectes.
- Sistemàtica per a la determinació dels costos directes de fabricació dels productes.
- Sistemàtica per a la determinació i repartiment dels costos indirectes i estructurals.
- Selecció del model de costos més adequat a cada cas:
- Sistema de Cost Complet o Full Costing
- Sistema de Cost Variable o Direct Costing
- Sistemes mixtos, intermedis o d´Imputació Racional
- Assignació de costos per departaments.
- Avaluació de l’estat de pèrdues i guanys. Determinació de l’impacte dels diferents tipus de cost: quins costos originen pèrdues?, quins costos es troben ben justificats?, etc.
- Translació dels costos al pressupost general de l’empresa. Sistemàtica de control de costos.
- Elaboració del model matemàtic de càlcul de costos.
- Suport informàtic del sistema de costos segons model
- Implementació del sistema de costos en l’ERP existent
- Selecció i implantació d’eines específiques
Valoració d'empreses per a la venda
- Anàlisi d’estats comptables.
- Elecció del mètode de valoració segons situació de l’empresa, motiu de la valoració, etc. Determinació del valor de la companyia.
- Determinació del perfil del comprador.
- Elaboració del dossier de venda.
- Prospeccions del mercat per a la recerca de compradors.
- Acompanyament i assessorament al llarg de tota l’operació de compra / venda. Suport en les negociacions.
Negociacions i valoracions en la compra
- Anàlisi d’estats comptables.
- Anàlisi i valoració de l’estratègia general de l’empresa.
- Determinació del perfil d’empresa per a ser comprada.
- Prospeccions del mercat per a la recerca d’empreses tipus segons el perfil anteriorment definit.
- Realització de les Due Dilligence i determinació del valor de les companyies susceptibles de ser comprades.
- Acompanyament i assessorament al llarg de tota l’operació de compra / venda. Suport en les negociacions.