TRANSFORMACIÓ DIGITAL
La competitivitat i la productivitat de les empreses està intimament associada a la capacitat d´adaptació a les noves tecnologies digitals. Aquest entorn d´avanç tecnològic global conforma el denominat ecosistema digital.
La velocitat a la que es produeixen els canvis en aquesta àrea, és tan alta, que el que avui considerem com a disruptiu i completament innovador, en pocs anys haurà esdevingut la manera habitual de treballar de totes les empreses. Disruptiu en aquest sentit significa oportunitat.
Les generacions que en els propers anys passaran a tenir responsabilitats en el món de l´empresa, estan considerats com nadius de la tecnologia digital.
En el procés de transformació digital cal tenir en compte factors com l´organització interna de l´empresa, la capacitat de l´inversió per adaptar-se als canvis, l´adaptació del model de negoci i la capacitat per comunicar-se amb els clients amb tots els canals i eines de comunicació digital.
És per tant imprescindible, reduir el “gap”entre els requeriments, cada vegada més exigents, dels clients i la nostra capacitat d´adaptació, en relació als avenços tecnològics de les eines HW i dels nous desenvolupaments SW


- Diagnòstic d’utilització de les eines TIC i cultura empresarial:
- Formació i actitud de les persones de l’empresa davant els canvis tecnològics
- Tipus de SW utilitzat
- Grau d’utilització d’eines: Big Data, IOT, …
- Utilització de l’entorn web
- Utilització de sistemes cloud
- Anàlisi DAFO
- Pla d’implantació de les millores necessàries
- Constitució de l’equip
- Establiment de les fites i objectius finals
- Lliurables del projecte
- Assegurament de la qualitat del projecte: col·laboratiu, àgil i orientat a resultats concrets, amb aplicació de metodologies actualitzades (“agile”, “scrum”, …)
- Diagnòstic del grau d’implantació actual de les noves tecnologies: recursos tecnològics, capacitació del personal, etc.
- Anàlisi de la infraestructura informàtica i creació del web o adaptació de l’actual a l’efecte que inclogui la possibilitat de realitzar compres on line.
- Creació d’un catàleg on line.
- Disseny de formularis de compra (gestió de la cistella de compra, mitjans de pagament, tipologia d’enviament, etc.).
- Implantació del sistema de protecció de dades personals i bancàries dels clients.
- Suport per a la selecció d’una agència de transports amb sistema de seguiment d’enviaments.
- Venda “on line”
- Reputació “on line”
- Analítica web
- Establir l’estratègia SEM i SEO
- Analitzar i planificar les activitats de social media
- Auditoria web
- Gestió i optimització web
- Posicionament web
- Publicitat “on line”
- Gestió de “likes – unlikes”
Identificació de processos a millorar
- Identificació de nous processos complementaris als sistemes d’informació existents.
- Racionalització i enfocament de processos eficients
- Desenvolupament de nous processos digitalitzats i integració amb els sistemes ERP’s existents.
- Racionalització de la inversió en infraestructura informàtica.
- Reducció de costos en infraestructura informàtica.
- Minimització de l’obsolescència.
- Continuïtat del negoci.
- Seguretat de les dades.
- Solucions elàstiques i escalables.
- Anàlisi de les solucions SW existents
- Anàlisi de la integració de sistemes
- Solucions digitalitzades a mida
- Identificació, establiment de requisits i selecció d’aplicacions SW de gestió en els àmbits de producció, logística, administració, RRHH i comercial i d’àmbit general com ERP’s.
- Identificació de nous processos complementaris als sistemes d’informació existents.
- Racionalització i enfocament de processos eficients
- Anàlisi i fixació dels principals objectius (estratègics i / o operacionals).
- Identificació i desenvolupament dels KPI’s per a control d’evolució del grau de compliment dels objectius.
- Creació de models per a anàlisi i seguiment de l’evolució dels KPI’s.
- Selecció per a la integració en l’ERP de l’eina BI adequada d’acord amb les necessitats del negoci.
- Verificació de la correcta implementació del model BI seleccionat.
- Creació d’una Cultura Digital en la compañía; elaboración del Pla Digital General
- Avaluació del nivel digital de les persones de l’organització
- Identificació de competències i localització de talent digital dins de l’organització
- Mentalitat digital dels directius
- Formació i desenvolupament de les persones en la cultura digital de l’empresa