TRANSFORMACIÓ DIGITAL

La competitivitat i la productivitat de les empreses està intimament associada a la capacitat d´adaptació a les noves tecnologies digitals. Aquest entorn d´avanç tecnològic global conforma el denominat ecosistema digital.

La velocitat a la que es produeixen els canvis en aquesta àrea, és tan alta, que el que avui considerem com a disruptiu i completament innovador, en pocs anys haurà esdevingut la manera habitual de treballar de totes les empreses. Disruptiu en aquest sentit significa oportunitat.

Les generacions que en els propers anys passaran a tenir responsabilitats en el món de l´empresa, estan considerats com nadius de la tecnologia digital.

En el procés de transformació digital cal tenir en compte factors com l´organització interna de l´empresa, la capacitat de l´inversió per adaptar-se als canvis, l´adaptació del model de negoci i la capacitat per comunicar-se amb els clients amb tots els canals i eines de comunicació digital.

És per tant imprescindible, reduir el “gap”entre els requeriments, cada vegada més exigents, dels clients i la nostra capacitat d´adaptació, en relació als avenços tecnològics de les eines HW i dels nous desenvolupaments SW 

Anàlisi estratègica de l'evolució digital i en noves tecnologies de l'empresa
  • Diagnòstic d’utilització de les eines TIC i cultura empresarial:
  • Formació i actitud de les persones de l’empresa davant els canvis tecnològics
  • Tipus de SW utilitzat
  • Grau d’utilització d’eines: Big Data, IOT, …
  • Utilització de l’entorn web
  • Utilització de sistemes cloud
  • Anàlisi DAFO
  • Pla d’implantació de les millores necessàries
Gestió i impulsió dels projectes de transformació digital, per a l'execució i compliment del pla.
  • Constitució de l’equip
  • Establiment de les fites i objectius finals
  • Lliurables del projecte
  • Assegurament de la qualitat del projecte: col·laboratiu, àgil i orientat a resultats concrets, amb aplicació de metodologies actualitzades (“agile”, “scrum”, …)
Comerç electrònic
  • Diagnòstic del grau d’implantació actual de les noves tecnologies: recursos tecnològics, capacitació del personal, etc.
  • Anàlisi de la infraestructura informàtica i creació del web o adaptació de l’actual a l’efecte que inclogui la possibilitat de realitzar compres on line.
  • Creació d’un catàleg on line.
  • Disseny de formularis de compra (gestió de la cistella de compra, mitjans de pagament, tipologia d’enviament, etc.).
  • Implantació del sistema de protecció de dades personals i bancàries dels clients.
  • Suport per a la selecció d’una agència de transports amb sistema de seguiment d’enviaments.
Màrqueting digital
  • Venda “on line”
  • Reputació “on line”
  • Analítica web
  • Establir l’estratègia SEM i SEO
  • Analitzar i planificar les activitats de social media
  • Auditoria web
  • Gestió i optimització web
  • Posicionament web
  • Publicitat “on line”
  • Gestió de “likes – unlikes”
Digitalització de processos
  • Identificació de processos a millorar

  • Identificació de nous processos complementaris als sistemes d’informació existents.
  • Racionalització i enfocament de processos eficients
  • Desenvolupament de nous processos digitalitzats i integració amb els sistemes ERP’s existents.
Infraestructura i ciberseguretat
  • Racionalització de la inversió en infraestructura informàtica.
  • Reducció de costos en infraestructura informàtica.
  • Minimització de l’obsolescència.
  • Continuïtat del negoci.
  • Seguretat de les dades.
  • Solucions elàstiques i escalables.
Actualització i implantació de sistemes SW. Migració al "cloud".
  • Anàlisi de les solucions SW existents
  • Anàlisi de la integració de sistemes
  • Solucions digitalitzades a mida
  • Identificació, establiment de requisits i selecció d’aplicacions SW de gestió en els àmbits de producció, logística, administració, RRHH i comercial i d’àmbit general com ERP’s.
  • Identificació de nous processos complementaris als sistemes d’informació existents.
  • Racionalització i enfocament de processos eficients
Analítica de negoci ( "Business Intelligence")
  • Anàlisi i fixació dels principals objectius (estratègics i / o operacionals).
  • Identificació i desenvolupament dels KPI’s per a control d’evolució del grau de compliment dels objectius.
  • Creació de models per a anàlisi i seguiment de l’evolució dels KPI’s.
  • Selecció per a la integració en l’ERP de l’eina BI adequada d’acord amb les necessitats del negoci.
  • Verificació de la correcta implementació del model BI seleccionat.
Talent i cultura digital en l'organització
  • Creació d’una Cultura Digital en la compañía; elaboración del Pla Digital General
  • Avaluació del nivel digital de les persones de l’organització
  • Identificació de competències i localització de talent digital dins de l’organització
  • Mentalitat digital dels directius
  • Formació i desenvolupament de les persones en la cultura digital de l’empresa